Warsztaty, mechanika samochodowa i części samochodowe

ej dzieci wymienia dotychczasowe modele samochodów na bardziej wygodne i praktyczne auta. Jakie cechy powinien mieć samochód dla rodziny? Przede wszystkim, powinien być o wiele większy niż standardowe auto ? dobrze tutaj sprawdzą

Warsztaty,  mechanika samochodowa i części samochodowe

Samochód dla rodziny

Jeśli planujemy w najbliższym czasie powiększenie rodziny, nasz samochód również powinien być do tego przygotowany. Wiele osób posiadających jedno lub więcej dzieci wymienia dotychczasowe modele samochodów na bardziej wygodne i praktyczne auta. Jakie cechy powinien mieć samochód dla rodziny? Przede wszystkim, powinien być o wiele większy niż standardowe auto ? dobrze tutaj sprawdzą się modele kombi, które posiadają o wiele więcej przestrzeni. Dodatkowym atutem będzie na pewno spory bagażnik, w którym zmieści się na przykład wózek czy nosidełko. Przyszli rodzice nieraz nie zdają sobie sprawy, że wraz z małym dzieckiem trzeba przewozić naprawdę mnóstwo rzeczy różnych rozmiarów.


Silniki V12

V12 ? silnik widlasty o dwunastu cylindrach w dwóch rzędach zamontowanych we wspólnej skrzyni korbowej. Zazwyczaj kąt rozwarcia między cylindrami wynosi 60°, wszystkie tłoki napędzają wspólny wał korbowy1. Silniki V12 znajdują zastosowanie do napędu lokomotyw (np używane w Polsce ST44, SP45, Class 66), statków, generatorów, ciężkiego sprzętu budowlanego, a także luksusowych i sportowych samochodów osobowych. Kolejność zapłonu dla silnika V12 to zwykle 1-10-5-7-3-11-6-9-2-12-4-8 lub rzadziej 1-9-2-7-4-8-6-10-5-12-3-112. Przed wprowadzeniem silników turbośmigłowych i turboodrzutowych, silniki V12 były stosowane również w samolotach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V12


silnikiem Otto

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Zaletami silnika iskrowego są:

łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.

Te zalety są jednak okupione wadami, takimi jak:

mniejsza sprawność energetyczna (większe jednostkowe zużycie paliwa),
mniejsza trwałość w stosunku do silnika wysokoprężnego,
ze względu na właściwości palne benzyny większe niebezpieczeństwo niekontrolowanego samozapłonu paliwa (w tym eksplozywnego) przy składowaniu i dostarczaniu go do silnika,
niższy moment obrotowy w stosunku do silnika o podobnych parametrach z zapłonem samoczynnym,
rozłożenie maksymalnych wartości momentu obrotowego w wyższym zakresie obrotów w stosunku do silnika o zapłonie samoczynnym, przez co, np. przy ruszaniu pojazdu, następuje konieczność "wkręcania" silnika na wyższe obroty, a to skutkuje zwiększeniem zużycia paliwa i zmniejszeniem "użytecznego" zakresu obrotów silnika.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym