O pompach

spełniająca zarówno funkcję koparki, jak i ładowarki. Koparkoładowarki są zwykle oparte na konstrukcji traktora o napędzie kołowym, rzadziej gąsienicowym. Koparkoładowarka jest jedną z najbardziej uniwersalnych maszyn budowlan

O pompach

koparka-ładowarka

Koparkoładowarka
Koparkoładowarka 9.50M marki Dressta Stalowa Wola
Koparkoładowarka

Koparkoładowarka (koparka-ładowarka)a ? maszyna do robót ziemnych spełniająca zarówno funkcję koparki, jak i ładowarki. Koparkoładowarki są zwykle oparte na konstrukcji traktora o napędzie kołowym, rzadziej gąsienicowym.

Koparkoładowarka jest jedną z najbardziej uniwersalnych maszyn budowlanych. Służy m.in. do: przygotowania terenów budowy chodników i dróg dla rowerów, prac porządkowych, wykonywania wykopów melioracyjnych czy prac komunalnych. Maszyna ta znajduje również szerokie zastosowanie w gospodarstwach rolnych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Funkcjonalne i skuteczne ? współczesne maszyny budowlane

Maszyny budowlane to nie tylko układarka, czy popularny żuraw. Ci, którzy bardziej interesują się tego typu zagadnieniem dobrze wiedzą, że tego rodzaju sprzęt jest dużo bardziej zróżnicowany. Dzisiejsze maszyny są dużo bardziej rozbudowane i funkcjonalne. Produkuje się sprzęt, który może spełniać kilka zadań, dzięki czemu może zastąpić kilka urządzeń naraz. Koparko-ładowarka to tylko jeden z typowych przykładów. Wykorzystywanie tego rodzaju sprzętu ma oczywiście tą zaletę, że znacznie ułatwia i przyśpiesza wykonywanie prac budowlanych, a dodatkowo okazuje się znacznie bardziej ekonomiczne ? zwłaszcza dla osób, które taki sprzęt jedynie wypożyczają.


Nowy samochód

Jaki samochód będzie dobry dla początkującego kierowcy? To pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi. No bo to zależy, w dużej mierze od budżetu. Jeśli nie musimy się zbytnio ograniczać finansowo, to najlepszy będzie samochód z salony klasy B lub C. Takie auta są nowoczesne i bezpieczne (mają poduszki powietrzne, kurtyny, kontrolę trakcji, ABS, itp.), nie są zbyt dużo, więc łatwiej nimi manewrować, są też oszczędne w kwestii użycia paliwa.

Ale mało kto może sobie pozwolić na nowy samochód, zwłaszcza na start. Z pewnością lepiej nie kupować starego, sportowego samochodu. Mają takie pojazdy swój klimat, ale ich utrzymanie nie jest tanie. Do tego wymagają większych umiejętności kierowcy. Nie wspominając o koszcie ubezpieczenia auta z wielolitrażowym silnikiem.

Z używanych samochodów najlepiej kupić auta klasy B lub C, lepiej jest celować w modele nie starsze niż 10 lat. Są już przyzwoicie wyposażone - mają ABS w standardzie, często nawet poduszki powietrzne. Mają małe silniki dzięki czemu nie palą zbyt dużo, a ubezpieczenie nie będzie takie drogie. Ewentualne koszty napraw nie będą kosmiczne, bo części do takich samochodów są niedrogie (w porównaniu np. ze starym BMW).

Czasem warto zejść z ambicji. To, że samochód jest tani w zakupie, nie znaczy, że będzie tani w utrzymaniu. Trzeba wziąć pod uwagę koszty ubezpieczenia, paliwa i napraw. Dlatego lepiej wydać więcej na zakup samochodu niższej klasy, ale nowszego, niż na przykład na starą limuzynę. To po prostu nie są samochody dla poczatkującego kierowcy.