Kwestia druku etykiet i nie tylko

o druku.Naklejka jako rodzaj produktu drukowanegoNaklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawierającym klej oraz osłonę zabez

Kwestia druku etykiet i nie tylko etykiety samoprzylepne
Drukowane są używane codziennie w procesie produkowaniu różnego rodzaju produktów. Druk takich etykiet samoprzylepnych należy powierzyć firmie z konkretnymi certyfikatów. Krótko o druku.

Naklejka jako rodzaj produktu drukowanego

Naklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawierającym klej oraz osłonę zabezpieczającą tenże klej. Druk takich naklejek to wyzwanie dla operatorów DTP oraz dla samych drukarzy, ponieważ niektóre naklejki powinny jeszcze zawierać hologram, lub pełnić funkcję plomby VOID, która zostawi napis "VOID OPEN" po jej zerwaniu.

Naklejki muszą też posiadać odpowiedni klej do zastosowania na różnych powierzchniach, jednak to już zależy od samego producenta tego papieru lub specjalnej folii.


O użyciu i wytwarzaniu plomb gwarancyjnych

Pewnie nie raz próbowałeś lub próbowałaś rozkręcić jakiś sprzęt elektroniczny, aby sprawdzić co jest w środku. I często zdarza się, że naklejka zasłania śrubkę, lub jest przyklejona w miejscu, gdzie dwie części obudowach się rozłączą. Jest to tak zwana plomba gwarancyjna. Naklejana jest w oczywistym celu: aby stwierdzić, czy uszkodzenie sprzętu nie zastąpiło na skutek naruszenia wnętrza urządzenia przez niewprawnego użytkownika.

Druk takich plomb oferuje niewiele firm poligraficznych w Polsce dlatego jest to towar raczej dość ciężko dostępny. Same plomby drukuje się na specjalnej folii lub papierze w zależności od ich przeznaczenia i od woli zamawiającego. Najczęściej takie plomby są opatrzone w hologramy, które stanowią zabezpieczenie przed ich podrobieniem


Standardy w druku i nie tylko

Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.

W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.