Wybór dobrych części samochodowych przez mechanika
Każdy samochód czasami wymaga naprawy. Jednak dla niektórych osób wymiana nawet drobnych części samochodowych może być sporym problemem. Dlatego zwracają się one z prośbą o pomoc do mechaników samochodowych. Dobry mechanik samochodowy będzie potrafił dokonać wyboru najlepszych części samochodowych, które zostaną przez niego umieszczone w samochodzie klienta. Może on także samodzielnie dokonać zamówienia takich części samochodowych i przywieźć je na miejsce naprawy, jeżeli takie będzie życzenie klienta. Dlatego wydaje się, że wynajęcie dobrego mechanika w momencie, kiedy właściciel samochodu nie potrafi przeprowadzić jego samodzielnej naprawy, jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Podejmowanie samodzielnych prób naprawy samochodu w takiej sytuacji byłoby nieodpowiedzialne.
Samochody dostępne w komisach samochodowych
Wiele osób robi zakupy w komisach samochodowych. W takich miejscach można kupować tanie części samochodowe, które nie są jeszcze za bardzo zniszczone, ale są udostępniane po niższych cenach. Zdarza się także, że w komisach można dokonać zakupu całych samochodów. Tego rodzaju samochody, jakie zostały kupione w komisie wykorzystywane są potem do różnych przewozów lub do przemieszczania się na małych odległościach. Trzeba bowiem pamiętać, że samochody dostępne w komisach są już używanymi i w jakiś sposób uszkodzonymi samochodami. Jednak mogą one jeszcze przez jakiś czas spełniać swoje funkcje. To samo dotyczy motorów i innych pojazdów mechanicznych dostępnych w komisach samochodowych. Dlatego trafiają do nich na przykład pojazdy rolnicze.
klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem
klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram. Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych. Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw. semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach. W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne.
Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji.
kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie. W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim. Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon.
deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem.
błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.
nordyckie ? opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe). Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich. Opony lodowe są również powszechnie używane w Kanadzie, gdzie są to po prostu opony zimowe5, ze względu na to iż są przeznaczone do jazdy w temperaturach poniżej -10°C6, zwykle występujących zimą na większości obszaru Kanady. W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione. To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu7.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna