Czysty dywan - nieosiągalne?

iem poprawia się wygląd przestrzeni publicznych. Skwery i parki są bardziej zadbane, trawniki przystrzyżone, a parkingi chodniki zimą odśnieżane. To w jakim miejscu żyjemy ma ogromny wpływ na nas. Zadbane tereny zielone zachęcają

Czysty dywan - nieosiągalne? czyszczenie tapicerki wrocław

Zadbane otoczenie

Chcemy, żeby nasze otoczenie było czyste i ładne. Jednak trzeba włożyć naprawdę dużo wysiłku, żeby tak było. Na szczęście w polskich miastach z każdym rokiem poprawia się wygląd przestrzeni publicznych. Skwery i parki są bardziej zadbane, trawniki przystrzyżone, a parkingi chodniki zimą odśnieżane. To w jakim miejscu żyjemy ma ogromny wpływ na nas. Zadbane tereny zielone zachęcają do aktywności fizycznej i spacerów, a to poprawia nie tylko nasze samopoczucie, ale również zdrowie.


Co to jest tkanina?

Tkanina ? wyrób włókienniczy płaski powstający w wyniku przeplatania ze sobą (według założonego splotu) wzajemnie prostopadłych układów nitek osnowy i wątku.

Proces wytwarzania tkaniny nazywa się tkaniem i wykonywany jest na krosnach tkackich (ręcznych lub mechanicznych). Półproduktem do produkcji tkanin jest przędza tkacka.

Pierwsze wyroby przypominające tkaninę tworzono już przed ośmioma tysiącami lat. Nie były to tkaniny w dzisiejszym rozumieniu, ponieważ składały się z luźno splecionych ze sobą włókien, traw, pasków skór zwierzęcych, cienkich gałęzi czy pnączy. Powstawały w ten sposób plecionki, strukturą przypominające tkaniny. Były to wyroby o ograniczonych i najczęściej niewielkich wymiarach. Tkanina lniana, w wyrafinowanej formie, bardzo cienka, przejrzysta, miała swój początek w starożytnym Egipcie w okresie Starego Państwa ok. XXVII wiek p.n.e. - XXII wiek p.n.e.. Zachowało się wiele malowideł i zapisów o produkcji lnu i jego wykorzystaniu przez starożytnych Egipcjan. Dopiero opanowanie techniki skręcania włókien na mokro (przędze mokroprzędne) zapoczątkowało przemysłowe wytwarzanie tkanin lnianych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tkanina


Czysty interes

Rynek akcesoriów do sprzątania jest naprawdę spory. Z ekranu telewizora, co chwilę słychać o jakimś cudownym wynalazku, który ma usprawnić tę (niezbyt) lubianą czynność. Można się tutaj spierać, czy reklamy mopów są seksistowskie, bo przecież to praktycznie zawsze kobieta gra tu główną rolę. Sprzątających panów jest w telewizji jak na lekarstwo. Jednak zostawmy tę drażliwą (przynajmniej dla niektórych) kwestię i przejdźmy dalej. Skupmy się raczej na tym, czy te wszystkie innowacje faktycznie się sprawdzają, czy też może jest to raczej czysty (nomen omen) marketing?