Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym ku

Dodane: 25-09-2016 07:15
Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

Dlaczego coraz więcej osób korzysta z internetowej rezerwacji biletów?

Rezerwacja przez Internet to obecnie jedna z najczęściej wybieranych opcji nabywania biletów, nie tylko jeśli chodzi o kolej czy samoloty, ale także i przewozy busami. Najczęściej przewoźnicy zachęcają klientów do korzystania z takiej formy zakupu, oferując im nawet kilkudziesięcioprocentowe zniżki w związku z wcześniejszym kupnem biletu. Możliwe są również obniżki cen, gdy pasażer posiada specjalne dokumenty, jak na przykład legitymację studencką czy dokument o niepełnosprawności. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób korzysta z tej formy zakupu biletu na przejazd. Korzystając z internetowej rezerwacji biletów możemy nie tylko nabyć ważny dla nas dokument uprawniający do przejazdu nie wychodząc z domu, ale także sporo zaoszczędzić.


Kim są pasażerowie korzystający z transportu busem?

W ostatnich latach transport busem stał się jednym z najpopularniejszych form przejazdu między miastami czy też między państwami. Bardzo liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół. Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnych przyczyn wolą wybrać się do pracy innym środkiem transportu niż własny samochód, co może być związane na przykład ze sporymi korkami czy brakiem uprawnień do kierowania auta. Bardzo często z usług dotyczących przewozu busami korzystają również pracownicy wybierający się do pracy za granicę. Jest to jedna z liczniejszych grup pasażerów, gdyż tego rodzaju wyjazdy są organizowane niemal codziennie w różnych kierunkach Europy.


Ikarus - kilka faktów

Ikarus ? przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów. Jego główna siedziba mieści się w Budapeszcie na Węgrzech. Autobusy produkowane są w Székesfehérvár. Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus.

W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało spore zyski. W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów. Ok. 1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów. W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej. 23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów Ikarus Gép és Fémgyár Rt.

W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie. W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8000 autobusów. W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako. Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie. W latach 70.-90. Ikarus eksportował na Kubę autobusy i części zamienne, które były tam wykorzystywane do produkcji autobusów Girón. W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100 000. autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe. W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym pod względem wielkości producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały. Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus